Auktoriserad Nissanverkstad

Vår auktoriserade Nissanverkstad är utrustad med de anordningar och specialverktyg som krävs för att ta hand om din Nissan. Vi utför alla normalt förekommande arbeten såsom rutinmässiga servicar, mekanisk och elektronisk felsökning, reparationer av alla slag, aircondition service -felsökningar och reparationer, hjulvinkelinställningar etc. Vi säljer, monterar och balanserar däck och erbjuder däckhotell.

 

Vi monterar och säljer även tillbehör såsom dragkrok, hundbur, motorvärmare, extraljus etc. Vi säljer även bagagerumsmattor, lastgaller, takräcken. Vi lagerför de frekventa tillbehören till de populäraste modellerna.

 

Vi hjälper också till med den årliga kontrollbesiktning , bilglas t ex byte av vindruta, samtidigt som bilen är inne för service. På så vis slipper du lämna bilen till flera aktörer, utan att det kostar dig något extra (vi debiterar självrisken du har i din bilförsäkring för glasskador, och du betalar Bilprovningens vanliga avgifter. Observera att du behöver minst halvförsäkring för att ha glasskademomentet i din försäkring. Du behöver bara fylla i en skadeanmälan, som du lämnar till oss. Klicka på knappen till höger för glasanmälan.

 

Vi tillhandahåller även fullständiga plåt- och lackeringstjänster (i samarbete med alla etablerade försäkringsbolag) genom vår auktoriserad partner.

 

Vi utför även professionella rekonditioneringsarbeten, såsom polering, fläckbortagning, lackförsegling etc. Se prislistan.

 

 

 

 

Alternativa transportlösningar

Verkstaden ligger på bekvämt promenadavstånd från både busstationen, och Jordbro Pendeltågsstation.

 

För dig som är rörelsehindrad finns en särskild parkeringsplats vid entrén. Vi skjutsar dig också gärna till Pendeln eller bussen, men observera att detta måste föranmälas (för att säkerställa att vi har personal tillgänglig för detta).

 

Vi har också en flotta av ersättningsbilar som våra verkstadskunder erbjuds möjlighet att disponera (enligt självkostnadsprincipen under tiden som din bil är hos oss på service). Ange om du önskar en ersättningsbil i samband med att du bokar in din bil (denna service är populär, och om du inte bokar en ersättningsbil kan vi inte garantera tillgången vid inlämningstillfället.)

 

Bokning & kontaktformulär

 

Vill du boka service för din bil?

 

Kontakta oss på tel 08-777 00 70 (mellan 8-9 och 15-16.30 är trycket på telefonerna särskilt högt och det kan tidvis ta en stund att komma fram. Då kan du om du önskar istället använda formulären nedan för att boka service.

 

Med ett fullständigt ifyllt formulär kan vi sedan återkomma med ett färdigt kostnadsförslag, och bara stämma av önskat inbokningsdatum. Bokningen är inte bindande (vare sig för oss eller dig) innan vi kontaktat dig och fått bekräftlelse på den gjorda bokningen. Du kan även begära ett kostnadsförslag. För felsökningar som är mer svåra att avgöra komplexiteten av sätter vi tillsammans ett kostnadstaksom är rimligt.

 

För en vanlig bokad schemalagd service din bil så behöver vi normalt bara ha bilen en arbetsdag om du lämnar bilen när vi öppnar (kl 7.00). Du kan även lämna bilen dagen före om du önskar.

 

Här kan du boka din service online dygnet runt !

Vi återkommer alltid med en bekräftelse och ett kostnadsförslag. Bokningen är inte bindande förrän du har accepterat vårt kostnadsförslag och vi har bekräftat tiden du har valt.

E-Bokning Service

Autosöder auktoriserad Nissanverkstad i Stockholm, Jordbro.

Dåntorpsvägen 1. Tel 08-777 00 70

 

Varför betala mer än vad du behöver? Köp och serva din bil på Autosöder

  • Google Square
  • Twitter Square
  • facebook-square