top of page

Har olyckan varit framme? Har du har fått en skada på din bils plåt, plast och lack?
1. Fyll i en skadeanmälan och anmäl skadan omgående till ditt försäkringsbolag.
2. Invänta att skadan tilldelats ett så kallat skadenummer (brukar mejlas efter att de tagit emot din anmälan.
3. Kontakta skadeverkstaden för att boka en skadebesiktning.
4. Efter utförd skadebesiktning så skickar verkstaden en reparationskalkyl till ditt försäkringsbolag.
5. När försäkringsbolaget har återkopplat och godkänt skaderaparationen så kontaktar skadeverkstaden bilägaren för att boka reparationen, och beställer sedan delarna som krävs för att laga din bil.
6. Glöm inte boka en hyrbil samtidigt om du har behov av en ersättningsbil under reparationstiden (normalt 5-10 arbetsdagar. Hyrbilen eller stilleståndstiden ersätts normalt (om du har hyrbilsförsäkring).
5. När verkstaden har ringt och bekräftat att bilen är klar så returnerar du hyrbilen och hämtar din bil hos dem. När du hämtar bilen ska eventuell självrisk betalas direkt till skadeverkstaden.
NISSAN AUKTORISERAD SKADEVERKSTAD
MD Bilplåt AB
Karminspinnarvägen 6
148 91 ÖSMO
Telefon direkt 08-520 380 08
PLÅT & LACK
bottom of page